Claudicatio intermittens

Fysiotherapie bij etalagebenen Wat zijn etalagebenen? Bij etalagebenen krijgt U klachten in het been tijdens het lopen, die weer afnemen zodra U stil staat. De klachten kunnen optreden in de voet, de kuit, het dijbeen of de bil. De klachten zijn pijn, kramp, een doof of moe gevoel. Soms kunt U ook een koud gevoel…

Littekenbehandeling

Wanneer ga je met een litteken naar de fysiotherapeut? Zodra een litteken klachten geeft kun je voor behandeling komen. Dit geldt ook voor littekens die al jaren bestaan. Welke klachten kun je hebben van een litteken? Een litteken ontstaat doordat weefsel herstelt na beschadiging. Littekens ontstaan door een operatie, snijwond, trauma, botbreuken, bestraling of brandwonden….

COPD zorg

Gezonde longen zijn van levensbelang. Steeds meer mensen hebben echter longklachten. Voor patiënten met longklachten is een speciaal behandelprogramma ontwikkeld. De grootste groep bestaat uit patiënten met COPD (Chronische Obstructieve Pulmonary Disease).

Dry Needling

Dry needling is een nieuwe methode om de spieren binnen het houdings- en bewegingsapparaat effectief te kunnen behandelen. Wanneer een spier te strak gespannen is, zal er sprake zijn van lokale spier verhardingen, triggerpoints genoemd.

Oedeemtherapie

Oedeem is een abnormale ophoping van vocht en eiwitten in het lichaamsweefsel als gevolg van een verstoord evenwicht tussen de aan- en afvoer van vocht. Lymfoedeem is een chronische aandoening die vaak geleidelijk ontstaat, met verschillende oorzaken.

Manuele Therapie

De manueeltherapeut houdt zich, net als de fysiotherapeut, bezig met het onderzoek en de behandeling van patiënten met klachten aan en van het houdings- en bewegingsapparaat. Manuele therapie is een verbijzondering van 4 jaar die de..

Fysiotherapie

De fysiotherapeut en manueel therapeut worden dagelijks geconfronteerd met patiënten met klachten aan en van het houdings- en bewegingsapparaat. Indien u klachten heeft aan gewrichten of spieren, bewegingsproblemen heeft door pijn en..